راه اندازی VOIP
پیش از راه اندازی ویپ در سازمان، می بایست بستر شبکه داخلی یا همان LAN راه اندازی شود. هنگام راه اندازی شبکه باید به امکانات و قابلیت های تجهیزات شبکه هم دقت بسیاری نمایید. نکاتی از قبیل تعداد پورت سوئیچ ها، PoE بودن، پورت گیگ، نوع کابل ها، ارتباطات وایرلس و … باید مورد توجه قرار گیرند.
چرا باید از مرکز تلفن ویپ پشتیبانی شود؟
سیستم تلفن VOIP مانند سایر سرویسهای تحت شبکه علاوه بر اینکه برای پیادهسازی و استقرار نیازمند یک متخصص باتجربه است، برای راهبرد و پشتیبانی نیز به یک متخصص نیاز دارد. سرویس و تجهیزات زیادی در شبکه داخلی شرکت دست در دست هم میدهند تا شما بتوانید از خدمات مرکزتلفن ویپ استفاده کنید. سرور، سوییچها، کامپیوترها، زیرساخت شبکه، اینترنت و به صورت کلی تمامی زیرساخت نرمافزاری و سختافزاری شرکت در ارتباط با هم یک سرویس را به کاربران ارائه میدهندو هر کدام از این بخشها به نسبت مقیاس شرکت ممکن است نیازمند کارشناس پشتیبانی باشد.
